Laatutietoinen työvaatevalmistaja Blåkläder vaikuttui Botnia Printin laadukkaasta ja kirkkaasta painojäljestä.
Blåkläder on työvaatteita myyvä ja valmistava ruotsalainen yritys, jonka emoyhtiö sijaitsee Ruotsissa ja tytäryhtiöt Suomessa, ympäri Eurooppaa sekä Yhdysvalloissa ja Japanissa. Blåkläderin valikoimiin kuuluvat muun muassa työvaatteet, -kengät ja -hanskat, joiden myynti hoituu pääasiassa jälleenmyyjien kautta, mutta myös isoja suoria sopimusasiakkaita löytyy.
– Siitä on todella monta vuotta, kun Botnia Print oli ensimmäisen kerran meihin yhteydessä. Meillä tulee todella paljon markkinointimateriaalia Ruotsin kautta, mutta muutama vuosi sitten päätimme, että haluamme painaa meidän asiakaslehtemme Suomessa. Siinä vaiheessa tuli Botnia Print mieleen, kertoo Blåkläderin markkinoinnista vastaava Susanna Knuutinen.
Painotalojen kilpailutuksessa Botnia Print erottui edukseen tarinansa puolesta: pienempi painotalo tarjoaa laadukasta painoa hyvällä hinnalla. Myös laadukas, kirkas ja vedetön painojälki vakuutti Blåkläderin kumppanuuden aloittamisesta. Ympäristöasioiden arvostaminen ja vihreät arvot ovat myös Botnia Printtiä ja Blåkläderiä yhdistäviä tekijöitä.
Laatu näkyy painotuotteissa
Brändinä Blåkläder tunnetaan laadukkaista ja hyvin toimivista työvaatteista. Tuotteet valmistetaan täysin omilla tehtailla, jonka ansiosta kaikki toiminta on Blåkläderin valvonnassa. Korkealaatuista imagoa halutaan ylläpitää myös markkinointimateriaalien puitteissa.
Botnia Printin päässä yhteistyöstä vastaavan Peter Marjakankaan mukaan kertoo yhteistyön olevan tärkeä molemmille osapuolille.
-Blåkläderillä on hyvin rakennettu laatutietoinen brändi, saamme heiltä aina laadukasta aineistoa Ruotsista painettavaksi. Blåkläderin ihmiset ovat niin loistotyyppejä, että heidän kanssaan on kaikin puolin ollut mukava neuvotella ja olla yhteyksissä, Marjakangas kertoo.
Sanomalehtituote, joka ei sotke sormia
Botnia Printillä on sydämen asia varmistaa, että asiakas saa laadukkaan tuotteen käyttöönsä. Kaiken kaikkiaan Blåkläderillä on oltu tyytyväisiä Botnia Printin kanssa tehtyyn yhteistyöhön. -Yhteydenpito on ollut todella sujuvaa ja jos jotain haasteita on ollut ja niistä on Botnia Printin päähän ilmaistu, niin niihin on tartuttu välittömästi. He tekevät kyllä kaikkensa sen eteen, että asiakas voi oikeasti olla tyytyväinen, Knuutinen iloitsee.
– Päämarkkinoinnissamme Ruotsissa on ihmetelty asiakaslehdestämme, että tässä on oikeasti sanomalehtituote, joka ei sotke sormia!